0 552 255 85 55

Zeka ve Gelişim Testleri

Yazı Boyutu

ZEKA VE GELİŞİM TESTLERİ

ÇOCUKLAR BÜYÜRKEN NE ZAMAN ZEKA VE GELİŞİM TESTLERİ YAPILMALIDIR?

Zeka ve gelişim testleri son derece önemli ve dikkat edilmesi gereken bir konudur. Çocuklar doğdukları dönemden itibaren farklı gelişim dönemlerinde farklı özellikler gösterirler. Bu dönemlerde belli yetenek ve becerileri kazanırlar. Gelişimsel sorunlar bazen çocuklar doğduğu andan itibaren mevcut olabilir. Bu sorunlar olduğunda  çocuğun dil bilişsel, ince motor , kaba motor ve sosyal beceri-öz bakım gelişimleri etkilenir. Yine okul döneminde dikkat ve öğrenme sorunları ortaya çıkabilir. Bu durumlarda çocuğun gelişiminin yolunda gidip gitmediği zeka ve gelişim testleri ile değerlendirilir. Anne ve baba, çocuğun bu dönemlerdeki özelliklerini bildiğinde ve bu özelliklere uygun davrandığında , çocuğun ruhsal gelişimi sağlıklı bir şekilde devam eder. Ancak uygun destek ve yaklaşımlar olmadığında ise ruhsal sorunlar ortaya çıkabilir.

ZEKA VE GELİŞİM TESTLERİ NELERDİR? 

WISC-R

WISC – R zeka testi 6yaş 0 ay -16 yaş 0 ay grubuna yönelik uygulanan bilişsel beceriler hakkında bilgi sağlayan bir zeka testidir. Bu test bireysel olarak uygulanan sözel ve performans becerileri ölçen toplamda on iki alt testten oluşan bir testtir. Her alt testin soruları test yönergesine uygun bir şekilde çocuğa yöneltilir ve çocuktan sorulan soruları yanıtlaması istenir. Zeka seviyesini(IQ) belirlememizde ve gerekli yönlendirmeleri yapmamızda yardımcı olur.

 

WISC-IV

WISC-IV zeka testi 6yaş 0 ay–16 yaş 11 ay grubuna yönelik uygulanan bilişsel beceriler hakkında bilgi sağlayan bir zeka testidir. WISC-R testinin 1980’li yıllarda geliştirilmiş olmasına kıyasla oldukça yeni, Türkiye’deki norm çalışmaları 2016 yılında tamamlanmış ülkemizdeki en kapsamlı ve en güvenilir zeka testidir.Bireysel olarak uygulanan bu test Dünya üzerinde kullanılan geçerliliği ve güvenirliği kanıtlanmış en yaygın uygulamadır. Zeka seviyesini(IQ) belirlememizde ve gerekli yönlendirmeleri yapmamızda yardımcı olur. Bunun yanı sıra sözel kavrama yeteneği , algısal akıl yürütme , çalışma belleği ve işlemleme hızından oluşan dört ana yetenekleri öğrenmek yaşının altı veya üstünde giden yetenekleri tespit ettikten sonra doğru yönlendirebilmek için uygulanır.